Masaż segmentalny

Masaż segmentarny, jako jeden z rodzajów masażu jest zabiegiem fizykalnym. Składa się z szeregu chwytów i opracowań, których ściśle określona technika i kolejność wykonywania, przy uwzględnieniu zasad dawkowania, pozwala na wykrywanie i usuwanie zmian chorobowych na drodze odruchowej.

Jest masażem diagnostycznym. W odróżnieniu od masażu klasycznego, masaż segmentarny znajduje szczególne zastosowanie w leczeniu chorób narządów wewnętrznych.

Twórcami masażu segmentarnego są: masażysta O.Gläser oraz doc. dr med. W. A. Dalicho. Na podstawie kilkunastoletniej działalności praktycznej, w oparciu o prace innych badaczy zajmujących się czynnościowymi wzajemnymi oddziaływaniami narządów i tkanek organizmu, opracowali i opublikowali masaż segmentarny.

Metoda ta uwzględnia wszelkie możliwe zmiany odruchowe powstające w różnych tkankach i podaje sposoby ich usuwaniu poprzez zastosowanie szczegółowych, ściśle określonych rękoczynów. Ze względu na wywieranie znacznego wpływu na funkcjonowanie narządów wewnętrznych oraz możliwość leczenia i usuwania zmian odruchowych w narządach i tkankach metoda ta jest uzupełnieniem masażu klasycznego.

Wskazania do stosowania masażu segmentarnego

Zakres wskazań do stosowania masażu segmentarnego obejmuje wszystkie wskazania do masażu klasycznego, poszerzone o schorzenia narządów wewnętrznych.
Głównymi wskazaniami są:
czynnościowe i przewlekłe choroby narządów wewnętrznych,
zaburzenia krążenia,
czynnościowe, zwyrodnieniowe i przewlekłe gośćcowe choroby kręgosłupa, stawów i tkanek miękkich,
stany pourazowe (skręcenia, zwichnięcia, złamania)
zaburzenia wegetatywnego układu nerwowego,
zaburzenia w funkcjonowaniu gruczołow wewnątrzwydzielniczych.
Przeciwwskazania:
wszystkie ostre bakteryjne zapalenia tkanek i narządów wymagające interwencji chirurgicznej,
wszystkie zakażenia ogólne przebiegające z wysoką temperaturą,
ostre stany zapalne,
choroby nowotworowe,
krwawienia i krwotoki oraz groźba ich wystąpienia.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!